Hoe zou het zijn… als nieuwe klanten zich vanzelf aandienen via de website van je bedrijf?? Ze bellen, vullen een contactformulier in of vragen direct online een offerte aan. Het enige wat dan nodig is, is een goede follow-up. En het leuke is… deze nieuwe klanten melden zich ook aan in de avonduren of in de weekenden.
Mijn ervaring is dat deze vorm van het aantrekken van nieuwe klanten aan de orde van de dag is. Het enige dat nodig is, is een goed opgezette professionele website!
Responsive Design
Simpel gezegd passen responsive websites zich aan aan het scherm waarmee een bezoeker de website bekijkt. Of dit nu een desktop monitor is, een laptop, een tablet, of een smartphone. Er is slechts één website, waarvan de layout zich aanpast aan de resolutie van het beeldscherm. Omdat de verscheidenheid aan beeldschermresoluties alsmaar toeneemt, is dit een belangrijk punt in de ontwikkeling van een website.
Waarom responsive webdesign?
We worden tegenwoordig doodgegooid met deze term, maar niet onterecht. Anno 2016 werkt nog 20 – 25% van de websites niet goed op tablets en smartphones. Onderzoek toont aan dat 50% van de websites bezocht worden op mobiele devices. Statistieken van onze klanten bevestigen dit.
Als je online strategie serieus neemt dan is responsive design de eerste stap in de ontwikkeling van een nieuwe website. Bij een goed doordacht ontwerp zul je als resultaat hebben dat je meer bezoekers krijgt en dat deze langer op de website blijven, danwel overgaan tot actie. Een responsive website wordt tevens door Google hoger geplaatst in de zoekresultaten.
Controleer hier hoe Google je website beoordeelt op Mobile Friendly (responsive).
Professioneel ontwerp met uniek en eigen uitstraling
Ben je opzoek naar een professioneel webdesign? Een volwaardig ontwerp dat aansluit bij je wensen en huisstijl? Een professioneel webdesign dat ontworpen is met gebruikersgemak in het achterhoofd? Een website die doelgericht is en de bezoeker in enkele stap bij het gewenste resultaat heeft? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Uniek Design
Ieder bedrijf is uniek en dus hoort daar een unieke website bij. Bij de bouw van je website hou ik daarom goed rekening met je huisstijl, doelgroep en visie. Wij bepalen samen het ontwerp van de website, waarbij ik meedenk vanuit mijn expertise als website bouwer en advies geef over de beste inrichting en meest succesvolle indeling voor je doelgroep. Bekijk hier het portfolio en vraag naar de mogelijkheden voor je nieuwe website!
Waarom kiezen voor WordPress?
Eenvoudig CMS
Actieve wereldwijde community
Gebruiksvriendelijke front- en backend
Snel en Veilig
Google Optimalisatie
Veel plugins en widgets
Gebruiksvriendelijk en Up-to-Date CMS Systeem
WordPress CMS is ons meest gebruikte Content Management Systeem. WordPress is gebruiksvriendelijk, snel, veilig én gratis. Met dit CMS kun je professionele websites bewerken en onderhouden. WordPress wordt door steeds meer grote merken en bedrijven gebruikt voor het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke websites. Naast het realiseren van websites zorg ik ook voor het onderhoud en beheer van je website.
Waarom kiezen voor WordPress?
WordPress heeft een zeer actieve community met wereldwijd duizenden ontwikkelaars die continue het CMS onderhouden en verbeteren. Wereldwijd maken veel partijen gebruik van WordPress waarbij veel functionaliteiten al zijn geïntegreerd. Ook biedt WordPress de mogelijkheid voor het installeren van verschillende modules, plugins en widgets. De mogelijkheden van een WordPress website zijn dus onbeperkt! WordPress is daarnaast ook een uiterst veilig CMS en is perfect te optimaliseren voor o.a. Google.
Resultaatgerichte website
Er is bijna geen bedrijf meer zonder website, maar of deze altijd het gewenste effect bij de bezoekers teweeg brengt? Veel websites van concurrerende bedrijven lijken sterk op elkaar. Bovendien zijn de meesten vooral vanuit de afzender geschreven en minder vanuit het perspectief van de bezoeker. Het is belangrijk om je af te vragen wie je wilt dat jouw website bezoekt, waar deze doelgroep naar op zoek is en wat zij vervolgens vinden op je website. Geeft jouw website snel antwoord op de vragen van je doelgroep of klikken je bezoekers binnen een paar seconden alweer naar een ander site? En in hoeverre heeft jouw website de uitstraling die past bij de onderscheidende belofte van jouw bedrijf.
Doe een kleine check op basis van deze 6 punten
Uitstraling: Geeft jouw website je bezoekers het juiste gevoel bij jouw bedrijf?
Doelgroep: Is duidelijk op wie je je richt met je bedrijf?
Content: Sluit de informatie aan op de behoefte en het profiel van je doelgroep?
Navigatie: Kunnen je bezoekers eenvoudig en snel de juiste informatie vinden?
Call-to-action: Worden je bezoekers uitgenodigd om in actie te komen?
Doel: Heb je met je website een duidelijk doel voor ogen en voldoet je website hieraan?
Natuurlijk ben je er met deze check nog lang niet, want je website valt of staat met bezoekers. Als er niemand op je website komt dan kan de website nog zo goed zijn, je hebt er niets aan. Het genereren van bezoekers is een vak apart. Ik kan je helpen bij je online marketing. Als je je website wilt inzetten als leadgenerator dan is het belangrijk om je website vindbaar te maken.
5 tips voor een snellere wordpress website
WordPress cache plugin
Optimaliseren van afbeeldingen
Beperk het aantal JavaScript en CSS bibliotheken
Controleer redirects
Content Delivery Network
Snelheid
Het optimaliseren van je website is niet alleen goed voor de ervaring van je bezoekers, maar draagt ook bij aan een betere positie binnen de Google zoekmachine. Een snelle website wordt door Google beloond en een langzame website wordt zelfs gestraft door een langere positie in Google!
Waarvan wordt een WordPress website dan traag?
De meestvoorkomende redenen zijn WordPress plugins/templates die te veel geheugen in beslag nemen of templates die erg veel externe bestanden moeten laden. Natuurlijk kan een WordPress website ook traag zijn omdat de hosting waar de website op draait niet voldoet aan de eisen van WordPress.
Snelheid testen: GTMetrics
Voor het testen van de snelheid van een website zijn er een aantal online tools beschikbaar. De tool die de meeste informatie biedt is GTMetrics. Bij het gebruik van deze tool ontvangt u niet alleen een testresultaat maar ook advies waarmee u de website kunt optimaliseren.
Graag helpen wij u bij het analyseren en optimaliseren van uw website, neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.